17 września 2014

Episode 99: Karolina Dziś Serwuje - Ciasto marchewkowe w polewie z białej czekolady

Ciasto marchewkowe w polewie z białej czekolady

„(...) Ja jestem nadzwyczajna, w smaku niebywała,
Jam owoc nad owoce, ze mną nie przelewki!”
Tak mówiła marchewka – głupia samochwała.
Dlatego właśnie dzieci nie lubią marchewki.
Autor: Jan Brzechwa, Marchewka

A ja bardzo lubię marchewki, bardzo je lubiłam jako dziecko i teraz też się to nie zmieniło ;) Dlatego przedstawię Wam przepis na odkryte niedawno przeze mnie ciasto marchewkowe.



Składniki:

- marchewki - 3 szt.
- ananas w puszce krojony w niskosłodzonej zalewie - 1 puszka
- wiórki kokosowe
- brązowy cukier - 200 g
- olej - 150 ml
- jajka - 3 szt.
- mąka pszenna tortowa - 200 g
- cynamon
- soda oczyszczona
- proszek do pieczenia
- biała czekolada i śmietanka 30% lub gotowa polewa z białej czekolady

Sposób przygotowania:

Zacznijmy od przygotowania składników. Marchewki obieramy i trzemy na tarce z drobnymi oczkami. Wyjmujemy jedną trzecią ananasów z puszki i kroimy na jeszcze drobniejsze kawałki.
Następnie w misce ubijamy jajka za pomocą miksera. Kiedy zaczną tworzyć jednolitą masę (jak na jajecznicę), zaczynamy do nich dodawać stopniowo brązowy cukier. W ten sposób powstaje nam coś alla kogel-mogel. Cały czas miksując dodajemy do masy olej (ja użyłam Kujawski 3 ziarna). Odkładamy mikser i dodajemy do masy startą marchewkę, ananasa i dwie łyżki wiórków kokosowych. Mieszamy delikatnie za pomocą drewnianej łyżki lub łopatki. Potem do masy przesiewamy 200 g mąki, łyżeczkę cynamonu, łyżeczkę sody i pół łyżeczki proszku do pieczenia. Ponownie mieszamy. Ja do upieczenia tego ciasta wybrałam wysoką, okrągłą, silikonową formę i posmarowałam ją dosłownie odrobiną masła (ogólnie nie trzeba smarować tłuszczem form silikonowych, ale trzeba to zrobić przy pierwszym użyciu, a tak było w moim przypadku). Ciasto pieczemy przez 1,5 h w 180 stopniach. Po upieczeniu przekładamy z formy na talerz i pozwalamy wystygnąć. W tym czasie przygotowujemy polewę z białej czekolady, rozpuszczając pokruszone dwie tabliczki w kąpieli wodnej i dodając do nich śmietankę 30%. Jeśli nie macie ochoty robić polewy sami, polecam polewę Białą Dr. Oetker'a, ze wszystkich ogólnie dostępnych jest według mnie najlepsza.
                                                                                                                         © All rights reserved