22 maja 2017

Episode 210: Karolina Dziś Serwuje - Kokosowe ciasto z owocami

Kokosowe ciasto z owocami

Podstawowy przepis na to ciasto krąży u mnie w rodzinie podobno już od jakiegoś czasu, ale dopiero niedawno trafiłam na nie u mojej cioci. Okazało się, że jest to pyszne i lekkie ciasto, które można jeść bez wyrzutów sumienia, a takie właśnie ostatnio Wam serwuję :) W cieście używamy m.in. mąki kokosowej, która jest od niedawna w moim asortymencie, a już ją uwielbiam. Mąka kokosowa nie zawiera glutenu, jest świetnym źródłem błonnika, ma niewiele cukrów i dlatego jest polecana cukrzykom, dostarcza dużo biała i co ważne dla osób na diecie, przyspiesza metabolizm. Naprawdę warto ją mieć pod ręką :) Ja używam i polecam mąkę kokosową marki Vital Life firmy Ten Smak, jest drobno mielona i pachnie cudownie.



Składniki:

- mąka kokosowa - 1,5 szkl.
- mąka ryżowa - 1,5 szkl.
- proszek do pieczenia - 1 łyżka
- cukier trzcinowy - 1/2 szkl.
- miód - 3 łyżki
- wiórki kokosowe - 3/4 szkl.
- jajka - 4 szt. (M)
- olej kokosowy rozpuszczony - 5 łyżek
- mleko ryżowe o aromacie kokosowym - 2 szkl.
- maliny i borówki

Sposób przygotowania:

Ciasto przygotowujemy podobnie do muffinek. Suche składniki łączymy w jednej misce: mąki, proszek do pieczenia, cukier, wiórki kokosowe, a w drugiej mokre: jajka, mleko ryżowe, miód, olej kokosowy. Płynne składniki przelewamy do suchych i mieszamy. Jeśli masa wyda się zbyt gęsta, możemy dolać mleka, jednak przy mojej wersji tego ciasta, nie powinno się to zdarzyć. Dno okrągłej formy wykładamy papierem do pieczenia, boki smarujemy olejem kokosowym. Przekładamy masę o formy, wyrównujemy. Na wierzchu układamy borówki i maliny, które po upieczeniu fajnie kontrastują z kokosowymi aromatami. Ciasto pieczemy w 180°C w trybie konwekcji (góra/dół) przez 40 min. Po upieczeniu odstawiamy do wystygnięcia. Ciasto jest dość miękkie, dlatego trzeba uważać przy jego przekładaniu na paterę lub talerz.
© All rights reserved