13 marca 2017

Episode 204: Karolina Dziś Serwuje - Jabłecznik z kaszy jaglanej ze śliwkami

Jabłecznik z kaszy jaglanej ze śliwkami

Od jakiegoś czasu jestem wielką fanką kaszy jaglanej w deserach. Jest to bardzo wszechstronny produkt. Dziś mam dla Was przepis, który poleciła mi moja przyjaciółka Wiola, no może nie w 100%, bo koniec końców zmieniłam recepturę, ale składniki pozostały niemal te same ;) Ciasto wygląda i smakuje wspaniale. Nie zawiera ani grama mąki czy cukru, a nawet jajek. Jest idealne dla osób na diecie, które nie potrafią odmówić sobie słodyczy. Pyszny jabłecznik do zjedzenia bez wyrzutów sumienia.



Składniki:

- kasza jaglana - 400 g
- jabłka - 4 szt.
- banany - 2 szt. (dojrzałe)
- miód - 4 łyżki
- śliwki - 6 szt.

Sposób przygotowania:

Do przygotowania tego ciasta niezbędny będzie malakser lub dobry blender. Kaszę jaglaną gotujemy do miękkości według wskazań na opakowaniu. Ugotowaną odstawiamy do ostygnięcia. W tym czasie obieramy nasze jabłka, kroimy je na ćwiartki i pozbawiamy nasion. Musimy je teraz zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Ja, żeby ułatwić sobie pracę, korzystam z odpowiedniej tarczy w malakserze. Tarcie idzie wtedy ekspresowo. Kaszę jaglaną przekładamy do naczynia, w którym będziemy ją mielić. Blendując dodajemy banany i miód. Gotową masę mieszamy razem ze startymi jabłkami. Dno okrągłej formy wykładamy papierem do pieczenia. Ja użyłam formy średniej wielkości ok. 26 cm. Boki smarujemy olejem roślinnym. Przekładamy składniki do formy, wyrównujemy i dociskamy, żeby było zwarte. Śliwki kroimy na pół i wycinamy pestki. Układamy połówki owoców na wierzchu ciasta. Pieczemy ok. 1 godzinę w 180°C. Jeżeli Wasz piekarnik na funkcję pieczenia ciast, to sam ustali temperaturę. Jabłecznik po upieczeniu musi ostygnąć. Gotowe ciasto możemy serwować na zimno lub na ciepło np. z lodami. Nie powinno stać dłużej niż ok. 5 dni.
© All rights reserved