16 października 2012

Episode 34: Karolina Dziś Serwuje - Carpaccio z bakłażanów

Carpaccio z bakłażanów

Danie pochodzi z kuchni włoskiej, a przepis znalazłam w książce kucharskiej Paolo Cozzy, którą dostałam od mojej dobrej przyjaciółki. Carpaccio zrobiłam niemal tak samo jak w książce, poza tym, że zmieniłam sardynki na anchois, co nie było wcale złym pomysłem. 



Składniki:

- bakłażany - 3 sztuki
- pomidor
- ser mozzarella - 1 duża kulka
- czosnek
- świeża bazylia
- świeża mięta
- anchois - 6 filecików w zalewie
- kapary - 1/2 słoiczka
- oliwa z oliwek
- sól, pieprz

Sposób przygotowania:

Bakłażany myjemy, odcinamy czubek i kroimy w plastry grubości od 0,5 do 1 cm. Następnie solimy je z obu stron i zostawiamy na 15 min. 

W tym czasie możemy pokroić pomidora i mozzarelle w drobną kostkę. Odcedzamy anchois i także kroimy w kostkę.

Po 15 min bakłażany myjemy i osuszamy, a następnie układamy na kratce do pieczenia. Piekarnik ustawiamy na grillowanie w temp. 150 stopni. Trwa to od 20 do 30 minut. 

Teraz możemy przygotować dressing. Do małej miseczki wyciskamy 2 ząbki czosnku. Następnie dodajemy pokrojone liście bazylii, wedle uznania, sól, pieprz i oliwę z oliwek. Sosu ma wystarczyć na wszystkie plastry.

Kiedy plastry bakłażanów są gotowe układamy je na paterze jeden obok drugiego i smarujemy każdy plaster dressingiem. Następnie posypujemy całość pomidorem z mozzarellą i anchois. Całość posypujemy także kaparami. Danie dekorujemy świeżymi listkami mięty.