11 kwietnia 2016

Episode 177: Karolina Dziś Serwuje - Starożytna Sałatka z Granatem

Starożytna Sałatka z Granatem

Nauczyłam się tego przepisu podczas warsztatów kulinarnych Kuchni Lidla z Teo Vafidisem, które były naprawdę pełne fantastycznych greckich dań. Zdecydowałam się  ostatnio zaserwować tą sałatkę moim siostrom podczas naszej wspólnej kolacji, bardzo im zasmakowała :) Przepis musiałam odrobinę zmodyfikować, gdyż nie miałam pod ręką kaszy bulgur. Zamiast niej użyłam komosy ryżowej. Nie dodałam też orzechów włoskich, na które mam uczulenie, a w ich miejsce wybrałam równie chrupiące pestki słonecznika :) Sałatka jest zdrowa, gdyż każdy jej składnik ma wiele wartości odżywczych, a już zwłaszcza granat, który od starożytności jest znany jako życiodajny owoc.


Składniki:

- grecka kasza bulgur (lub inna ulubiona kasza) - 2 szkl.
- granat - 1 szt.
- pestki słonecznika - 2 łyżki
- cebula dymka - 3 szt.
- koperek - 1/2 pęczka
- ser feta - 200 g

DRESSING

- oliwa z oliwek - 4 łyżki
- miód - 2 łyżki
- świeżo wyciśnięty sok z granatu - 4 łyżki
- świeżo wyciśnięty sok z cytryny - 4 łyżki
- sól morska i świeżo mielony pieprz - do smaku
- czosnek - 1 ząbek

Sposób przygotowania:

Kaszę gotujemy według wskazań na opakowaniu i odstawiamy do wystudzenia. Owoc granatu kroimy na pół i wydłubujemy pestki z jednej połowy, a z drugiej wyciskamy sok. Fetę kroimy w kostkę, cebulę dymkę razem ze szczypiorkiem i koperkiem dość drobno siekamy. W misce mieszamy razem kaszę, ziarenka granatu, dymkę, szczypiorek, koperek i dodajemy pestki słonecznika. Dressing przygotowujemy mieszając ze sobą wcześniej wyciśnięty sok z granatu, z cytryny, miód i oliwę oraz wyciskamy ząbek czosnku Jeżeli lubicie bardziej kwaśne sosy, możecie jeszcze dodać kilka kropel ekstra soku z cytryny. Sos doprawiamy szczyptą bądź dwiema soli morskiej i świeżo mielonym pieprzem, obficie. Sałatkę łączymy z dressingiem, dekorujemy koperkiem i serwujemy.
© All rights reserved