21 marca 2013

Episode 52: Karolina Dziś Serwuje - Carpaccio z pomidorów z limonkowym winegretem

Carpaccio z pomidorów z limonkowym winegretem

Pomysł na to carpaccio zaczerpnęłam z gazety, jest to przepis według Magdy Gessler. To co mnie zaciekawiło to prostota przygotowania tego dania, które jednak ma tak niesamowity smak. A wszystko za sprawą nietypowego dressingu. Przepis wykorzystałam podczas ostatniego przyjęcia u siebie i zdecydowanie się sprawdził. To pokazuje jak fantastyczne rzeczy można znaleźć w zwykłej kolorowej gazecie dla kobiet.



Składniki:

- pomidory - różne kolory i wielkości - 0,5 kg
- kapary - mały słoiczek
- limonka - 2 szt.
- oliwa z oliwek
- musztarda dijon
- kolendra - natka
- cukier
- sól morska
- pieprz
- kilka liści sałaty rzymskiej

Sposób przygotowania:

Pomidory myjemy i kroimy w plastry, proponuję kroić je od góry, żeby ładniej wyglądały. Wiem, że tradycyjne carpaccio podaje się bez sałaty, ja jednak na talerzu ułożyłam kilka liści sałaty rzymskiej, dodało to pożądanej kolorystyki. Udało mi się zdobyć duże pomidory malinowe, średnie zielone oraz małe koktajlowe. Niestety nie było żółtych, czego bardzo żałowałam, bo z żółtymi carpaccio wyglądało by wspaniale. Także kupując pomidory szukajcie wszystkich kolorów. Na dużym talerzu, na sałacie, układamy plastry pomidorów, od największego do najmniejszego. Do miseczki wsypujemy szczyptę soli morskiej oraz pół łyżeczki pieprzu. Wyciskamy do tego sok z dwóch limonek, a następnie wsypujemy 5 łyżeczek cukru. Dodajemy łyżeczkę musztardy dijon i wszystko ubijamy trzepaczką, dolewając powoli pół szklanki oliwy z oliwek. Kiedy wszystkie składniki się połączą i sos jest jednolity, dodajemy do  niego jeszcze posiekaną kolendrę, garść Gotowym dressingiem polewamy pomidory, staramy się to robić dokładnie, aby każdy plaster by nasączony. Całość posypujemy kaparami. Carpaccio jest gotowe do podania.