9 stycznia 2017

Episode 200: Karolina Dziś Serwuje - Sernik kawowy

Sernik kawowy

Ten sernik jest teraz moim sztandarowym wypiekiem. Jest to jedno z najlepszych ciast jakie upiekłam i jakie miałam okazję próbować. Polecam go zwłaszcza osobom ceniącym wytrawne smaki, a nie przesłodzone desery. Świetnie sprawdził się w Święta, ale i w karnawale na pewno zabłyśnie. Jestem pewna, że nawet niedoświadczeni cukiernicy sobie z nim poradzą.



Składniki:

- twaróg sernikowy – 1 kg (nie wymaga mielenia)
- jaja – 4 szt.
- mąka pszenna tortowa – 2 łyżki
- cukier trzcinowy drobny – 1 i ½ szklanki
- czekolada gorzka (polecam E.Wedel) – 200 g
- kawa rozpuszczalna sypka (np. Creme) – 6 łyżek
- koniak – 1 łyżka (może być inny alkohol np. rum, ale musi być aromatyczny)

SPÓD

- ciasteczka kakaowe Rico (dostępne w sklepach Lidl) – 200 g
- masło – 60 g

Sposób przygotowania:

Ciasteczka Rico mielimy na piasek, najlepiej za pomocą malaksera. Dodajemy roztopione masło, mieszamy. Okrągłą formę do pieczenia wykładamy papierem (może to być forma 23 lub 27 cm, przy tej drugiej, ciasto będzie większe, ale bardziej płaskie). Boki smarujemy masłem. Na dnie układamy spód, wyrównujemy.
W dużym naczyniu łączymy twaróg, jaja, mąkę i cukier. Dodajemy kawę i koniak, miksujemy. Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Musi się całkowicie rozpłynąć, bez grudek. Odstawiamy ją na chwilę, żeby nie była zbyt gorąca i również łączymy z masą. Całość przelewamy do formy. Pieczemy przez ok. 45 min. w 150°C w termoobiegu.
Do dekoracji użyłam gorzkiej czekolady rozpuszczonej z odrobiną masła.
© All rights reserved