22 lutego 2013

Episode 49: Karolina Dziś Serwuje - Mini Pizza Ruccola e Prosciutto

Mini Pizza Ruccola e Prosciutto

Pomysł na zaserwowanie mini pizzy wpadł mi do głowy w trakcie przygotowań do Sylwestra, a dokładnie podczas robienia zakupów, kiedy to po paru godzinach w sklepie byłam tak głodna, że zakupiłam taką typową mini pizzę, którą można dostać w każdym hipermarkecie. I kiedy właśnie ją pałaszowałam, uświadomiłam sobie, że będzie to świetna przekąska na imprezę sylwestrową. Oczywiście nie dokładnie taka sama, ale podstawę już miałam. Tak oto powstały moje Mini Pizze Ruccola e Prosciutto :)




Składniki:

- mąka pszenna - 2 szkl.
- drożdże - 50 g
- oliwa z oliwek - 4 łyżki
- mleko - 1/2 szkl.
- woda ciepła - 1/2 szkl.
- sól, pieprz
- rukola
- szynka prosciutto
- kapary
- suszone pomidory
- oliwa czosnkowa
- parmezan (tarty)

Sposób przygotowania:

Na początku musimy podjąć decyzję ile sztuk mini pizzy potrzebujemy, na 10 wystarczy wyrobić jedno ciasto, na 20 - dwa itd.

Do miski przesiewamy 2 szklanki mąki, na środku robimy wgłębienie, do którego wrzucamy 40 lub 50 g pokruszonych drożdży. Dodajemy 4 łyżki oliwy z oliwek oraz łyżeczkę soli. W szklance pół na pół mieszamy ciepłe mleko z wodą i stopniowo dolewamy tę mieszankę do mąki. Zanim włożymy ręce w ciasto, polecam na początku rozrabiać je widelcem (sposób podpatrzony u Jamiego Olivera), w ten sposób nie oblepimy się ciastem po łokcie :). Kiedy masa już jest w miarę zbita, obsypujemy ręce mąką i wyrabiamy ciasto ręcznie. Powinno to trwać min. 10 min. Wyrobione ciasto odstawiamy w ciepłe miejsce, przykryte wilgotną ściereczką na godzinę.

Po tym czasie ciasto formujemy w spory wałek i odcinamy kolejno krążki, które potem lekko wałkujemy. Krążki układamy na blasze pokrytej papierem do pieczenia. Krążki skrapiamy oliwą i wkładamy do rozgrzanego piekarnika. Pieczemy przez 10 do 15 min w 180 stopniach.

Gotowe pizze dekorujemy rukolą, szynką prosciutto, pokrojonymi pomidorami suszonymi oraz kaparami. Każdą polewamy oliwą czosnkową  i posypujemy tartym parmezanem. Lekko solimy i pieprzymy, a potem serwujemy póki są ciepłe.
© All rights reserved