18 grudnia 2015

Episode 155: Karolina Dziś Serwuje - Tatar ze śledzia z kalarepą i suszonymi śliwkami

Tatar ze śledzia z kalarepą i suszonymi śliwkami

W okresie przedświątecznym chodzą mi po głowie różne przepisy na ryby. Bardzo lubię eksperymentować ze śledziami, które moim zdaniem są niesamowite. W zeszłym roku przygotowałam dla Was sałatkę śledziową z serem feta i warzywami, w tym roku wymyśliłam tatar na bazie śledzi, kalarepy i suszonych śliwek. Byłam pewna, że taki miks się sprawdzi i nie myliłam się :) Być może i Wy przekonacie się do mojego pomysłu. Jeśli lubicie zaskakiwać swoich gości, ten przepis jest zdecydowanie dla Was :)



Składniki:

- śledź ala matjas - 2 płaty
- śledzie w sosie pomidorowym z papryką - 2 op. (firmy GRAAL)
- kalarepa - 1 szt.
- śliwki suszone - 200 g
- papryka żółta - 1 szt.
- pieczarki marynowane w occie - 250 g
- cebula czerwona - 1 szt. (duża)
- sól, pieprz
- ocet z białego wina - 1 łyżka
- cytryny
- świeży koperek

Sposób przygotowania:

Śledzie w sosie pomidorowym z papryką blendujemy dokładnie, aż powstanie nam masa przypominająca sos.  Płaty śledzia kroimy w drobniutką kostkę. Tak samo kroimy śliwki, kalarepę i paprykę. Cebulę siekamy. Pieczarki odcedzamy z zalewy i również siekamy drobno. Do tatara dodajemy nasz 'dressing' ze śledzi w sosie pomidorowym z papryką, który połączy składniki. Następnie musimy wszystko razem przemieszać, dodajmy trochę soli, do smaku, oraz bardzo dużo świeżo mielonego pieprzu. Na koniec łyżkę octu z białego wina.  Tatar podajemy na sałacie lodowej, obficie skropiony sokiem z cytryny oraz posypany świeżym koperkiem.
© All rights reserved