10 grudnia 2012

Episode 42: Karolina Dziś Serwuje - Krem ze szpinaku z serem pleśniowym

Krem ze szpinaku z serem pleśniowym

W jednej z warszawskich restauracji serwującej kuchnię francuską, miałam okazję spróbować po raz pierwszy zupy krem z szpinaku z serem pleśniowym. Posmakowała mi tak bardzo, że postanowiłam też zrobić taką w domu. Wiedziałam jak powinna smakować i odtworzyłam ten smak krok po kroku tak, że teraz mogę Wam to zaprezentować :)




Składniki:

- szpinak w liściach - 2 op.
- ser pleśniowy - ok. 150 g (ja użyłam gorgonzoli, ale może też być lazurowy)
- cebula -1 szt.
- czosnek - 3 ząbki
- masło - 1 łyżka
- bulion warzywny - 1,5 l
- groszki ptysiowe - do podawania

Sposób przygotowania:

Jak w większości zup typu krem, zaczynamy od podsmażenia w garnku pokrojonej cebuli i czosnku na maśle. W momencie kiedy troszkę zmiękną dodajemy do nich liście szpinaku (wcześniej umyte). Szpinak bardzo szybko się redukuje i traci objętość, dlatego powinno go być bardzo dużo inaczej zupa będzie mdła i rzadka. 

Następnie całość zalewamy bulionem i gotujemy. W momencie kiedy osiągniemy punkt wrzenia, do zupy wrzucamy kawałki sera pleśniowego. Mieszamy i odstawiamy na 15 min do ostygnięcia. Potem zupę miksujemy blenderem i doprawiamy do smaku. Nie powinniśmy solić zbyt dużo, bo ser jest słony, także trochę pieprzu, odrobina soli. 

Zupę podajemy w głębokim talerzu z groszkami ptysiowymi. Możemy dodać kilka okruszków sera pleśniowego i listki mięty.