4 sierpnia 2015

Episode 131: Karolina Dziś Serwuje - Puszysty sernik z jogurtu greckiego

Puszysty sernik z jogurtu greckiego

Nowość wśród ciast pieczonych przez moją mamę - pyszny puszysty sernik z jogurtów greckich. Oczywiście nie mogłam się powstrzymać i wykorzystałam ten przepis na swoje urodziny, a teraz podzielę się nim z Wami. Choć tak naprawdę nie zawiera sera, nazywamy to ciasto sernikiem, bo wygląda i smakuje bardzo sernikowo :)



Składniki:

- jogurt grecki - 3 duże kubeczki
- jaja - 8 szt.
- cukier - 1 i 1/2 szkl.
- proszek do pieczenia - 1 łyżeczka
- budyń śmietankowy - 2 op.
- olej - 3/4 szkl.
- biszkopty - 1 lub 2 op.
- wiórki kokosowe - na oko

Sposób przygotowania:

Zaczynamy od przygotowania sobie formy do pieczenia. Ja użyłam okrągłej o średnicy 28 cm. Dno formy wykładamy papierem do pieczenia. Boki smarujemy tłuszczem i obsypujemy wiórkami kokosowymi. Na dnie formy układamy biszkopty. Ja użyłam okrągłych. Odstawiamy i bierzemy się za przygotowanie masy. Oddzielamy żółtka od białek. Żółtka ucieramy z 1 szklanką cukru. Następnie dodajemy olej, budynie, proszek do pieczenia, a na koniec najważniejsze, czyli jogurty. Lekko miksujemy i odstawiamy. Obok ubijamy na sztywno białka z 1/2 szklanki cukru. Do ubitych białek, nie na odwrót, przelewamy masę jogurtową. Delikatnie mieszamy łopatką lub drewnianą łyżką, do momentu, gdy się połączą składniki. Masa powinna być puszysta i mieć pęcherzyki powietrza. Taką mieszankę przekładamy do formy. Wkładamy do rozgrzanego piekarnika i pieczemy przez 1h 20 min. w 170 stopniach. Po upieczeniu sernik musi ostygnąć, a następnie dobrze, żeby postał przez noc w lodówce. Zbyt świeży będzie się rozpadał, dlatego najlepiej upiec go na dzień przed podaniem.
                                                                                                                                      © All rights reserved