28 października 2013

Episode 75: Karolina Dziś Serwuje - Domowe chipsy ziemniaczane

Domowe chipsy ziemniaczane


Znam bardzo niewiele osób, które nie lubią słonych przekąsek. Ja muszę przyznać, że to mój największy grzech, ale cóż, nikt nie jest idealny. Jeśli jednak macie bardzo duże wyrzuty sumienia, a nie umiecie ich sobie odmówić, zróbcie je sami, przy krojeniu ziemniaków zawsze się traci kilka kalorii... ;) Przepis ten umieszczam na specjalne życzenie mojego kolegi, Jerzego :)



Składniki:

- ziemniaki - dowolna ilość
- olej - 1 l
- przyprawy - dowolne

Sposób przygotowania:

Przed rozpoczęciem przygotujmy sobie ziemniaki. Ziemniaki obieramy i myjemy. Następnie na tarce do warzyw, mandolinie lub sami nożem, kroimy je na bardzo cienkie plastry. Pokrojone ziemniaki przekładamy do miski i zalewamy wodą. Płuczemy je trzy razy, żeby pozbawić je skrobi. Za każdym razem muszą trochę poleżeć w wodzie zanim ją odlejemy. Następnie wszystkie plastry wykładamy na ręczniki papierowe i osuszamy. W tym czasie w garnku rozgrzewamy olej (polecam rzepakowy, byle nie oliwa). Kiedy mamy pewność, że olej jest już bardzo gorący wrzucamy do niego po kilka plasterków i smażymy aż będzie widać, że są twarde i kruche i z ładnym kolorem. Po kolei wykładamy je znowu na ręczniki papierowe, żeby je odtłuścić. Gotowe chipsy posypujemy ulubioną mieszanką przypraw, ja na przykład użyłam soli morskiej, słodkiej papryki, pieprzu cayenne, bazylii i oregano. Potem już możemy sobie chrupać.