1 czerwca 2023

Episode 278: Karolina Dziś Serwuje - Sałatka ze szparagami, fetą i pomidorkami

Sałatka ze szparagami, fetą i pomidorkami

Wykorzystując jeszcze trwający sezon na szparagi, które uwielbiam, stworzyłam dla Was świeży przepis na sałatkę. Sałatki to jest coś, co niemal codziennie jem na kolację. Lubię nowe połączenia smaków, czasami nieoczywiste. Możliwości są niemal nieograniczone, a fakt, że na talerzu mam samo zdrowie, dodatkowo mnie motywuje. Najciekawsze jest to, że większość przepisów powstaje z pomysłów na wykorzystanie rzeczy, które akurat mam pod ręką i to jest w tym najlepsze. Samo zdrowie i nic niemarnowanie :) Zatem, na zdrowie!


Składniki:

- zielone szparagi - 700 g

- pomidorki koktajlowe - 400 g

- ser feta (najlepiej oryginalny) - 200 g

- cebula dymka (biała część) - 2 szt.

- migdały - 150 g (ok. 2 garście)

- ocet jabłkowy - 2 łyżki

- oliwa z oliwek - do pieczenia szparagów

- sól

- pieprz ziołowy

- sok z połowy cytryny

- mieszanka sałat - 1 op. (dowolny zestaw)


Sposób przygotowania:

Zaczynamy od upieczenia szparagów. Zielonych szparagów nie trzeba obierać, ale trzeba odłamać twarde końcówki. Ja robię to na dotyk, szparag sam pęka w miejscu, w który łączy się twarda część z miękką.

Pomidorki koktajlowe kroimy na pół. Przekładamy szparagi i pomidorki do naczynia do zapiekania. Polewamy je oliwą, solimy i posypujemy pieprzem ziołowym (może być zwykły, ale ja wybrałam ziołowy dla dodatkowego aromatu). Obtaczamy warzywa w przyprawach i oliwie.

Szparagi i pomidory pieczemy z funkcją grilla w 200 stopniach przez ok. 20 - 25 minut. Do momentu, kiedy warzywa ładnie się zrumienią.

W tym czasie do salaterki przekładamy sałaty. Na suchej patelni prażymy migdały. Ja użyłam migdałów ze skórką, ale mogą być bez, a nawet same płatki migdałów.

Cebulki siekamy w półksiężyce. Przekładamy do miseczki, zalewamy dwiema łyżkami octu jabłkowe i posypujemy sporą szczyptą soli. Ugniatamy delikatnie. Odstawiamy.

Gotowe szparagi wyjmujemy z piekarnika i czekamy aż trochę ostygną. Potem kroimy je w kawałki.

Na sałatę wykładamy odciśniętą  marynaty cebulkę, na to układamy szparagi i pomidorki. Posypujemy pokruszoną fetą i uprażonymi migdałami. 

Zamiast robić dodatkowy dressing, używamy soków, które powstały w trakcie pieczenia warzyw. Dodajemy do nich jeszcze trochę oliwy, soli i sok z połowy cytryny. Mieszamy i ewentualnie jeszcze doprawiamy, do smaku. 

Sałatę polewamy sosem i serwujemy.

© All rights reserved

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz