8 kwietnia 2022

Episode 276: Karolina Dziś Serwuje - Placuszki z serka homogenizowanego

Placuszki z serka homogenizowanego dla dzieci

Od trzech lat moje codzienne życie i gotowanie kręci się wokół dzieci i bycia mamą. Mój świat i moje priorytety stanęły na głowie! Nigdy nie sądziłam, że będę gotować tyle rosołu i smażyła tyle różnych placków ;) I teraz, kiedy po raz drugi zostałam mamą, przypuszczam, że to prędko się nie zmieni. Dlatego nie ma co czekać. Będę Wam podrzucała przepisy na to, co najczęściej gotuję, przeplatane moimi autorskimi pomysłami, bo i te nadal mam, mimo braku czasu na przeniesienie ich "na papier". Placki z serka homogenizowanego, które kiedyś serwowały swoim dzieciom moje siostry, a teraz ja przygotowuję je swojemu synkowi, to naprawdę sprawdzony sposób na relatywnie zdrowy posiłek. Niestety mój synek niedługo przed swoimi drugimi urodzinami, stwierdził, że już nic mu nie smakuje i jego jadłospis skurczył się do tylko kilku potraw. Na szczęście placki się "ostały". Także podrzucam przepis wszystkim udręczonym mamom, poszukującym sposobów, żeby dziecko coś zjadło... Podam dwie wersje, podstawową i zdrowszą, ulepszoną, którą najczęściej przygotowuję.




WERSJA PODSTAWOWA

- serek homogenizowany waniliowy - 2 op. (duże)
- jaja - 4 szt.
- mąka pszenna - 6 czubatych łyżek
- szczypta soli
- proszek do pieczenia - 1/2 łyżeczki

WERSJA ULEPSZONA

- serek homogenizowany waniliowy - 1 op.
- jogurt naturalny lub grecki lub wege - 1 op. 
- jaja - 4 szt.
- mąka pszenna pełnoziarnista - 3 czubate łyżki
- mąka pszenna zwykła - 3 czubate łyżki
- banan - 1 szt.
- ekstrakt wanilii - 2-3 krople
- proszek do pieczenia - 1/2 łyżeczki
- szczypta soli

Sposób przygotowania:

Do naczynia wsypujemy mąkę, dodajemy serki i/lub jogurty, wbijamy cztery jaja, dodajemy sól i proszek do pieczenia. W przypadku wersji ulepszonej, dokładamy też rozgniecionego dojrzałego banana i ekstrakt wanilii dla aromatu. Mieszamy wszystko mikserem. 

Placki smażymy na patelni teflonowej, bez dodatku tłuszczu. Jeden placek, to jedna pełna łyżka ciasta. Po usmażeniu przypominają troszkę amerykańskie pancakes (pankejki), dlatego czasami podaję je z syropem klonowym.

Warto zauważyć, że placków już nie dosładzamy cukrem. Wystarczy słodycz z serków, a w drugim przypadku z banana.

Serwujemy prosto z patelni. Możemy podawać też z owocami.

© All rights reserved

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz