18 listopada 2013

Episode 77: Karolina Dziś Serwuje - Śledzie pod pierzynką z radicchio

Śledzie pod pierzynką z radicchio


Śledzie są dobre na wszystko, w każdej postaci: na zimno, na ciepło, marynowane, smażone, pod pierzynką itp. itd. Wydaje mi się, że zapomnieliśmy o tym, że można je jeść nie tylko z cebulką i olejem (chociaż ja też takie uwielbiam) Ten przepis pokaże Wam jak można je podać inaczej. Do tego dania użyłam radicchio, bo wydaje mi się bardzo ciekawym warzywem. Jest odmianą cykorii, często nazywaną włoską cykorią, czyli jest lekko gorzka, ale jednocześnie jest też odrobinę pikantna. Zapraszam.




Składniki:

- śledzie w zalewie - 500 g
- radicchio - 1/2 główki
- czerwona cebula - 1 szt.
- koperek świeży - 1 pęczek
- jogurt naturalny - 1 duży kubek
- majonez
- czosnek
- sól i pieprz

Sposób przygotowania:

Śledzie płuczemy, żeby nie były zbyt słone. Następnie kroimy je w kawałki, długie na ok. 3 lub 4 cm. Układamy je na paterze lub w misce. Teraz przygotowujemy naszą pierzynkę. Radicchio szatkujemy, cebulę kroimy w piórka, koperek drobno siekamy. Radicchio jest lekko gorzka, więc jeśli jej nie lubicie, możecie użyć na przykład sałaty lodowej. Przekładamy je do miski. Sos przygotowujemy mieszając ze sobą cały kubek jogurtu naturalnego i dwie łyżki majonezu, potem wyciskamy dwa ząbki czosnku, dodajemy sól i pieprz i mieszamy całość z warzywami. Gotową pierzynką pokrywamy śledzie. Właściwie są już wtedy gotowe do jedzenia, ale ja uważam, że najlepsze są na drugi dzień, zatem warto poczekać.