6 czerwca 2018

Episode 239: Karolina Dziś Serwuje - Makaron Penne z Ciecierzycą i Fetą

Makaron Penne z Ciecierzycą i Fetą

Dawno nie dzieliłam się z Wami przepisami na makaron. Przyszedł czas,  kiedy myślałam, że już nie wymyślę niczego odkrywczego... Ale, widząc Wasze reakcje na moje wczorajsze danie, odzyskałam wiarę w to, że makarony nigdy się nie nudzą, a pysznych sosów do nich jest nieskończenie wiele :) Podobny do tego przepis znalazłam kiedyś w gazecie, zdziwiłam się, że ciecierzyca i feta idą w parze z makaronem, więc nie mogło być inaczej, po prostu musiałam stworzyć swoją wersję tego dania. I, co zawsze podkreślam przy każdym makaronowym przepisie, czas przygotowania jest bajecznie krótki, a z tych proporcji wyjdzie porządny obiad dla 4 osób, może nawet z dokładką ;)



Składniki:

- makaron penne pełnoziarnisty - 1 op.
- ser feta - 200 g
- ciecierzyca gotowana na parze - 1 duża puszka (polecam Bonduelle)
- pomidory całe pelati - 1 puszka
- pomidorki koktajlowe - 2 gałązki
- cebula - 1 szt.
- czosnek - 3 ząbki
- papryczka chili - 1 szt.
- tymianek suszony - 1/2 łyżeczki
- sól, pieprz - do smaku
- oliwa z oliwek - ok. 2 łyżki
- natka pietruszki - do posypania

Sposób przygotowania:

Makaron gotujemy w oddzielnym garnku, w porządnie osolonej wodzie, al dente. Czas jest zawsze podany na opakowaniu, co znacznie ułatwia sprawę. Nie polecam gotowania makaronu 'na czuja', bo niestety zawsze będzie wtedy rozgotowany ;)

Zanim zaczniemy smażyć, dobrze jest przygotować sobie wszystkie składniki. Makarony robi się bardzo szybko i często nie zdążymy np. pokroić cebuli, a już się okaże, że powinna być na patelni,

Pomidory z puszki, miksujemy dokładnie blenderem na sos. Cebulę, czosnek i papryczkę chili, siekamy drobno. Pomidorki koktajlowe, w zależności od ich rozmiaru, kroimy w ćwiartki lub połówki. Ser feta kruszymy na różnej wielkości kawałki. Te mniejsze rozpuszczą się w sosie.

Na dużej i dość głębokiej patelni rozgrzewamy oliwę. Podsmażamy cebulę, następnie dodajemy chili i czosnek. Dosłownie po minucie, wysypujemy na patelnię ciecierzycę. Nie odcedzamy jej. Mieszamy.

Dodajemy pomidorki koktajlowe, a na koniec zalewamy całość sosem ze zmiksowanych pomidorów.  Dusimy całość ok. 2-3 minuty i wsypujemy naszą pokruszoną fetę. Ja użyłam aż dwieście gram, bo zwyczajnie uwielbiam fetę i jej słony smak. Ser fantastycznie zagęści i lekko zabieli nasz sos do pasty.

Czekamy aż feta częściowo się rozpuści i próbujemy sosu. Dodajemy tymianek, trochę soli, ponieważ słoność ma pochodzić głównie od sera, oraz sporo pieprzu. Pieprzu nie żałujemy. Na koniec przekładamy do sosu ugotowany makaron, dokładnie mieszamy, aż wszystkie rurki będą otoczone pysznym sosem i gotowe.

Serwujemy od razu z posiekaną natką pietruszki.

© All rights reserved